Statistieken

Als webgebaseerde helpdesk is het van belang om te weten wat het gedrag is van de bezoekers op de website. Aan de hand van websitestatistieken valt bijvoorbeeld op te maken welke onderdelen op de website veel worden bekeken en welke documenten veel worden gedownload.

Door middel van bezoekerststatieken kunnen bepaalde keuzes op de website worden beargumenteerd zoals het archiveren van documenten die niet meer worden gebruikt of het (laten) aanpassen en checken van de inhoudelijke informatie door een plotselinge toename van de bezoekersstroom op een bepaald onderdeel.

Bij een plotselinge vraagtrend kan de informatie op de website aangepast of verbeterd worden zodat de trend aan vragen door de website kan worden afgevangen.

Voor redacteuren is het interessant om inzichtelijk te hebben hoeveel zijn / haar onderdeel is bezocht. Is het publiek al bekend met de informatie of dient er nog aandacht te worden besteedt aan de bekendheid van het onderwerp?

Documenten

Onderstaande documenten zijn de algemene maandelijkse statistieken over de hoeveelheid bezoekers per onderdeel. Voor een rapportage in meer detail kan het webteam van de Helpdesk Water worden gevraagd. U kunt statistieken in meer detail aanvragen via de knop 'Stel een vraag' aan de rechter zijde van deze pagina.