Ga naar de inhoud
logo
Direct naar
  • English
  • Contact
  • Sitemap
Helpdesk Water
Menu
  • Home
  • Actueel
  • Onderwerpen
  • Organisatie
  • Waterbegrippen
  • Stel een vraag
  1. Home ›
  2. Helpdesk Water Nieuws februari 2022

Helpdesk Water Nieuws februari 2022

nieuwsbrief-header

Ontwerp-KB Omgevingswet met invoeringsdatum 1 januari 2023 naar beide Kamers

Minister De Jonge voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft het ontwerp-Koninklijk Besluit met de inwerkingtredingsdatum van de Omgevingswet, 1 januari 2023, aangeboden aan de Eerste en Tweede Kamer. hofvijver

lijn_nieuwsbrief

Grenzen aan water uit IJsselmeer en Markermeer bij langdurige droogte

Als er lange tijd geen neerslag valt, wordt extra gebruik gemaakt van water uit het IJsselmeergebied. Maar dit kan niet onbeperkt. riet_langs_kant_van_water

Grenzen aan water uit IJsselmeer en Markermeer bij langdurige droogte
lijn_nieuwsbrief

Waterschappen actieve partners in Deltaplan biodiversiteitsherstel

Het Deltaplan Biodiversiteitsherstel zet zich samen met haar partners in om biodiversiteitsherstel in Nederland te realiseren. De meeste waterschappen zijn partner van dit Deltaplan. biesbosch

Waterschappen actieve partners in Deltaplan biodiversiteitsherstel
lijn_nieuwsbrief

IJsselmeergebied krijgt lector

‘Kennis ontwikkelen en kennis overdragen aan creatieve jongeren.’
Voor Marcel van den Berg gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Hij gaat vanuit Rijkswaterstaat als lector aan de slag bij Hogeschool
Aeres. houtribdijk-klein

IJsselmeergebied krijgt lector
lijn_nieuwsbrief

Herstel mosselbanken in Eems-Dollard vraagt geduld en bescherming bestaande banken

Proeven op de wadplaat Hond-Paap hebben nieuwe kennis opgeleverd over de aanleg en ontwikkeling van mosselbanken in het zeer slibrijke Eems-estuarium. wadden_laag_water

Herstel mosselbanken in Eems-Dollard vraagt geduld en bescherming bestaande banken
lijn_nieuwsbrief

Waterkwaliteit: een wereld te winnen met gedrag

Menselijk gedrag speelt een cruciale rol bij het verbeteren van de waterkwaliteit in Nederland. Niet alleen het gedrag van vervuilers zelf is belangrijk. Ook andere ketenpartijen beïnvloeden vervuiling. Onderzoekers hebben met een interactieve PDF, getiteld 'Gedrag en Water', in beeld gebracht welke factoren bepalend zijn voor het gedrag van vervuilers. waterlelie_in_het_water

lijn_nieuwsbrief

Duurzame peilboot op de Boven-Rijn en Waal

Duurzame contracten afsluiten om de CO2-doelstellingen te behalen. Dat is Rijkswaterstaat uitstekend gelukt met de nieuwe onderhoudscontracten voor het natte areaal in Oost-Nederland. Doorlaat

Delen
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter


Navigatie
  • Actueel
  • Onderwerpen
  • Organisatie
  • Waterbegrippen
  • Stel een vraag

footer-afzender

Over Helpdesk Water

De Helpdesk Water is gehuisvest bij de Rijkswaterstaat Water, Verkeer en Leefomgeving (RWS WVL). De helpdesk richt zich op het ontsluiten van kennis die aanwezig is binnen de werkvelden waterbeleid en waterbeheer in de breedste zin.

Hierbij wordt intensief samengewerkt met diverse organisatieonderdelen zowel binnen Rijkswaterstaat als daar buiten. Op deze manier kan de helpdesk uw vragen snel en efficiënt beantwoorden, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare kennis.

Direct naar

  • Contact
  • English
  • Overzicht besloten delen
  • Waterbegrippen
  • Archief

Over deze site

  • Proclaimer
  • Colofon
  • Privacy statement
  • Toegankelijkheid
Naar boven